«Τέξεται δὲ υἱὸν καὶ καλέσεις τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν· αὐτὸςγὰρ σώσει τὸν λαὸν αὐτοῦ ἀπὸ τῶν ἁμαρτιῶν αὐτῶν» (Ματθ. 1,21)

Κάθε παιδί, ἀγαπητοί μου, ποὺ γεννιέται
στὸν κόσμο αὐτὸν καὶ βαπτίζεται, παίρνει
ἕνα ὄνομα. Καὶ τὸ ὄνομα ποὺ τοῦ δίνουν οἱ
γονεῖς, μένει μέχρι θανάτου· μ᾿ αὐτὸ ζῇ πλέ-
ον στὴν κοινωνία. Ὁ ἕνας λέγεται Δημήτριος,
ὁ ἄλλος Γεώργιος, ὁ ἄλλος Νικόλαος κ.τ.λ..
Γιατί δίνουμε τὰ ὀνόματα; Διότι τὸ ὄνομα
ὑπενθυμίζει, ὅτι ὁ Χριστιανὸς πρέπει νὰ ζήσῃ
ὅπως καὶ ὁ προστάτης ἅγιός του. Λέγεται Νι-
κόλαος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Νικόλαο· λέγεται
Δημήτριος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Δημήτριο· λέ-
γεται Γεώργιος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Γεώργιο·
λέγεται Κατερίνα; νὰ μιμηθῇ τὴν ἁγία Αἰκα-
τερίνη· λέγεται Βαρβάρα; νὰ μιμηθῇ τὴν ἁγία
Βαρβάρα· λέγεται Παναγιώτα; ὤ τότε! νὰ μι-
μηθῇ τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Γι᾿ αὐτὸ δίνον-
ται ὀνόματα τὴν ὥρα τοῦ βαπτίσματος.
Ἔτσι καὶ τὸ παιδὶ ποὺ γέννησε ἡ Παναγία
ὄχι κατὰ φυσικὸ ἀλλὰ κατὰ ὑπερφυσικὸ τρό-
πο, τὸ μονάκριβο παιδί της, πῆρε ὄνομα. Τὸ
ὄνομα αὐτὸ δὲν τό ᾿δωσε ἡ Παναγία, δὲν τό
᾿δωσε κανείς ἄλλος· τό ᾿δωσε ὁ οὐρανός, τό
᾿δω σε ὁ Θεός. Ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς δι᾿ ἀγγέλου δι –
εμήνυσε, ὅτι τὸ παιδὶ ποὺ θὰ γεννηθῇ ἀπὸ
τὴν Παναγία θὰ ὀνομασθῇ « Ἰ η σ ο ῦ ς » (Ματθ.
1,21). Αὐτὸ τὸ ὄνομα πῆρε ὁ Χριστός. Καὶ τὸ ὄ –
νομα αὐτὸ εἶνε ἀνώτερο ἀπ᾿ ὅλα τὰ ὀνόματα·
κι ἀπ᾿ τοῦ Ἀδάμ, κι ἀπὸ τοῦ Νῶε, κι ἀπὸ τοῦ
Δαυΐδ, κι ἀπὸ τοῦ Σολομῶντος, κι ἀπ᾿ ὅλων
τῶν προφητῶν καὶ πατριαρχῶν. Εἶνε ἀνώτε-
ρο κι ἀπὸ τὰ ὀνόματα ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέ-
λων. Εἶνε τὸ γλυκύτερο ὄνομα, ποὺ ἀνάβει
φωτιὰ στὴν καρδιά. Ὅπως τὸ ὄνομα τοῦ μνη-
στῆρος ἀνάβει φωτιὰ στὴν καρδιὰ τῆς κοπέλ-
λας, ἔτσι πρέπει ν᾿ ἀνάβῃ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ
Χριστοῦ στὴν καρδιὰ τοῦ κάθε πιστοῦ. Εἶνε
τὸ γλυκύτερο ὄνομα στὸν κόσμο.
Λέγεται Ἰησοῦς Χριστός. Χριστός, διότι ὅ –
πως στὴν παλιὰ ἐποχὴ οἱ βασιλιᾶδες χρίονταν μὲ λάδι, ἔτσι κ᾿ ἐκεῖνος χρίσθηκε· ὄχι ὅ-
μως μὲ λάδι, ἀλλὰ μὲ Πνεῦμα ἅγιο τὴν ὥρα τῆς
συλλήψεώς του. Καὶ Ἰησοῦς (ὄνομα ἑβραϊκό,
ὄχι ἑλληνικό), ποὺ σημαίνει «Σωτήρ». Γιατί ὀ-
νομάζεται «Σωτήρ»; Διότι μᾶς σῴζει..iskiriaki.com.