Κάθε παιδί, ἀγαπητοί μου, ποὺ γεννιέται
στὸν κόσμο αὐτὸν καὶ βαπτίζεται, παίρνει
ἕνα ὄνομα. Καὶ τὸ ὄνομα ποὺ τοῦ δίνουν οἱ
γονεῖς, μένει μέχρι θανάτου· μ᾿ αὐτὸ ζῇ πλέ-
ον στὴν κοινωνία. Ὁ ἕνας λέγεται Δημήτριος,
ὁ ἄλλος Γεώργιος, ὁ ἄλλος Νικόλαος κ.τ.λ..
Γιατί δίνουμε τὰ ὀνόματα; Διότι τὸ ὄνομα
ὑπενθυμίζει, ὅτι ὁ Χριστιανὸς πρέπει νὰ ζήσῃ
ὅπως καὶ ὁ προστάτης ἅγιός του. Λέγεται Νι-
κόλαος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Νικόλαο· λέγεται
Δημήτριος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Δημήτριο· λέ-
γεται Γεώργιος; νὰ μιμηθῇ τὸν ἅγιο Γεώργιο·
λέγεται Κατερίνα; νὰ μιμηθῇ τὴν ἁγία Αἰκα-
τερίνη· λέγεται Βαρβάρα; νὰ μιμηθῇ τὴν ἁγία
Βαρβάρα· λέγεται Παναγιώτα; ὤ τότε! νὰ μι-
μηθῇ τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Γι᾿ αὐτὸ δίνον-
ται ὀνόματα τὴν ὥρα τοῦ βαπτίσματος.
Ἔτσι καὶ τὸ παιδὶ ποὺ γέννησε ἡ Παναγία
ὄχι κατὰ φυσικὸ ἀλλὰ κατὰ ὑπερφυσικὸ τρό-
πο, τὸ μονάκριβο παιδί της, πῆρε ὄνομα. Τὸ
ὄνομα αὐτὸ δὲν τό ᾿δωσε ἡ Παναγία, δὲν τό
᾿δωσε κανείς ἄλλος· τό ᾿δωσε ὁ οὐρανός, τό
᾿δω σε ὁ Θεός. Ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς δι᾿ ἀγγέλου δι –
εμήνυσε, ὅτι τὸ παιδὶ ποὺ θὰ γεννηθῇ ἀπὸ
τὴν Παναγία θὰ ὀνομασθῇ « Ἰ η σ ο ῦ ς » (Ματθ.
1,21). Αὐτὸ τὸ ὄνομα πῆρε ὁ Χριστός. Καὶ τὸ ὄ –
νομα αὐτὸ εἶνε ἀνώτερο ἀπ᾿ ὅλα τὰ ὀνόματα·
κι ἀπ᾿ τοῦ Ἀδάμ, κι ἀπὸ τοῦ Νῶε, κι ἀπὸ τοῦ
Δαυΐδ, κι ἀπὸ τοῦ Σολομῶντος, κι ἀπ᾿ ὅλων
τῶν προφητῶν καὶ πατριαρχῶν. Εἶνε ἀνώτε-
ρο κι ἀπὸ τὰ ὀνόματα ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέ-
λων. Εἶνε τὸ γλυκύτερο ὄνομα, ποὺ ἀνάβει
φωτιὰ στὴν καρδιά. Ὅπως τὸ ὄνομα τοῦ μνη-
στῆρος ἀνάβει φωτιὰ στὴν καρδιὰ τῆς κοπέλ-
λας, ἔτσι πρέπει ν᾿ ἀνάβῃ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ
Χριστοῦ στὴν καρδιὰ τοῦ κάθε πιστοῦ. Εἶνε
τὸ γλυκύτερο ὄνομα στὸν κόσμο.
Λέγεται Ἰησοῦς Χριστός. Χριστός, διότι ὅ –
πως στὴν παλιὰ ἐποχὴ οἱ βασιλιᾶδες χρίονταν μὲ λάδι, ἔτσι κ᾿ ἐκεῖνος χρίσθηκε· ὄχι ὅ-
μως μὲ λάδι, ἀλλὰ μὲ Πνεῦμα ἅγιο τὴν ὥρα τῆς
συλλήψεώς του. Καὶ Ἰησοῦς (ὄνομα ἑβραϊκό,
ὄχι ἑλληνικό), ποὺ σημαίνει «Σωτήρ». Γιατί ὀ-
νομάζεται «Σωτήρ»; Διότι μᾶς σῴζει..iskiriaki.com.
